onsdag 9. desember 2009

Alle fortjener (minst) en ny sjanse, men ikke 100!


I Bergen har vi en engasjert SV-politiker i Amir Payan. I tillegg til sine normale politiske synspunkter har han gjort seg landskjent med å brøle ut sine holdninger på en slik måte at alle forstår at han først lar snakketøyet virke for deretter å la hjernen langsomt tikke etter. Dette er en dårlig kombinasjon for en politiker som bør kunne ta seg tid til å reflektere før munnen settes i høygir. Denne uheldige kombinasjonen har gitt oss minneverdige utsagn av typen "Buekorps = Taliban" og "Jern-Jens = Nazist". I hvert tilfelle har han i ettertid måtte gå ut og beklage ordbruken, meningsinnholdet er det visst ikke så viktig å kommentere ser det ut for. Nå har ba.no på lederplass bedt Amir vurdere sin posisjon. Nei, de har bedt han ta sin hatt og gå fra SV. Dette synes jeg er helt outlandish. Såvidt jeg kan bedømme er SV og Amir en god match og jeg kan ikke se noen bedre konstellasjoner. Tja, i partiet Rødt er det nok enda høyere takhøyde så muligens det er et bedre alternativ, men det må uansett Amir få vurdere selv. Uansett synes jeg det vil være tragisk om ikke fargeklatten Amir kan få fortsette med å sette seg selv, SV og hele det politiske system i vannry med å virvle opp utsagn som får meg til å tro at MIB har en utsendt agent i vår lille vestlandsby.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar